Tips for travelling in Berlin ❤ || 5 days trip

Cum de am ramas in urma cu povestile din calatorii? Nici nu mi-am dat seama cum a trecut timpul, iar eu nu am apucat sa va povestesc cum a fost experienta noastra din Berlin, ce la prima strigare ofera o prestanta aparte. Poate a fost si momentul din an in care ne-am decis sa il vizitam sau poate am avut putin ghinion, insa cu siguranta ne vom intoarce sa reluam de unde l-am lasat.

Am fost plecati de pe 29 decembrie pana pe 02 ianuarie, o perioada destul de plina pentru calatorii si pentru turism, insa asta nu ne-a dat inapoi sa realizam tot ce ne propusesem inca de acasa. Zborul a fost unul aproape perfect, cateva turbulente, niste ceata si o aterizare mai directa, insa am fost fericiti ca am pasit pe taram nemtesc. Stiti ce se spune despre germani? Precizie, indemanare si curatenie…mdaaa, cred ca trebuie sa reformulam asta dupa ce o sa cititi articolul acesta.

Deoarece am prins perioada revelionului, vuia lumea pe acolo, toti se pregateau de noaptea cea mare. Unii chiar s-au pregatit temeinic si cu ceva vreme inainte si prea bine, as zice eu :)). O sa vedeti de ce. In ceea ce priveste cum sa calatoriti mai bine in Berlin, va las niste tips-uri:

– cel mai mult se circula cu un travel pass, pe care il luati de la ghiseele avizate si care costa in functie de cate zile aveti sederea in Oras, dar si de ce zone vreti sa vizitati. Nu va faceti griji ca nu o sa va scoateti banii pe el, pentru ca o sa mergeti cu fel si fel de mijloace de transport in comun: de la tramvaie, autobuze, metrou pana la trenuri (sper ca n-am uitat vreunul).

– de mancat se mananca binisor, carnatii lor (faimosii wurst), fiind un de fel de cremvusti de la noi doar ca nu la fel de grozavi (retineti, asta e strict o parere personala, poata voua o sa va placa mai mult); portiile insa sunt destul de mari, va saturati doar privindu-le.

– tot la mancare raman si va zic sa nu plecati din Berlin pana nu degustati „Apfelstrudel”…cred ca v-ati prins ce este. Daaaa, strudelul cu mere care poate sa va sune banal, dar care la ei este absolut delicios, asezonat cu o cupa de inghetata si un sos de vanilie divin…imi ploua deja in gura, nu stiu de voi 😁

– la capitolul bauturi nu stiu ce sa va zic, ei sunt renumiti pentru bere, insa cum mie nu imi place de fel aceasta chestie alcoolica, nu am cum sa va spun ca „daaa, cea mai buna bere la ei e”…probabil ca e buna, sotul meu nu s-a plans de ea :))

– de vizitat aveti ce sa vedeti, atata timp cat nu mergeti intr-o perioada la fel de aglomerata ca a noastra, caci altfel o sa vedeti marea poarta un pic ingradita si mai greu de pozat…

Daca tot suntem la capitolul „What to visit in Berlin”, dragii mei va zic ca in acest oras sunt chestii foarte frumoase si haioase de vazut. Va fac un top mai jos, insa le voi scrie aleatoriu, nu prea vreau sa fac vreo diferenta. Asa ca „tineti aproape” :)):

1. Berliner Dom (Cathedral)…neaparat sa urcati sa vedeti panorama. Berlinul de sus, noaptea, e tare frumos.

2. Insula muzeelor, unde nemtii au adunate 5 muzee. Sfatul meu sincer: rezervati-va una, sau chiar doua zile sa le vedeti. Sunt destul de mari si interesante si e pacat sa le ratati. Gasiti bilete pentru fiecare, sau puteti lua un fel de abonament pe o singura zi in care sa le vizitati pe toate. Depinde doar de voi!

3. Checkpoint Charlie, sau fosta vama. Aici, daca aveti pasaportul la voi, militarii americani va pot pune o viza pe el.

4. Spy Museum – dohhhh, e mega fun sa mergeti acolo, o sa vedeti cum reuseau spionii din vremuri sa urmareasca infractorii, siiii daca sunteti nebuni ca mine, o sa incercati si voi sa faceti pe spionii, pe James Bondistii :)). In interiorul muzeului e o incapere cu lasere, unde setezi nivelul de dificultate si incerci sa evadezi trecand peste laserele mai sus mentionate. Daca atingeti vreunul, atunci se detoneaza bomba si BUUUUUUM, v-ati ars :))

5. The Berlin’s Wall…da, merita din plin. Pe o raza de 1.5 km, sta inca inaltat ce a mai ramas din zidul maret, tot pictat de fel si fel de artisti. Fiecare imagine de pe el are o simbolistica, asa ca aveti rabdare sa va uitati atenti la tot, chiar daca o sa va simtit impinsi, pentru ca da, e mereu aglomerat acolo :))

6. Charlottenbuurg Palace … un palat care la prima vedere te trimite spre vremea regalitatilor, cu o curte imensa si o istorie de zeci de ani.

Mai sunt multe de scris, dar va las sa le descoperiti si singurei…no spoiler allert my dearest 😉.

Aahhhh…era sa uit – trebuie sa va spun de ce v-am mentionat la inceput ca eu cred ca o sa reformulam cele trei calitati ale nemtilor si de ce am zis ca unii chiar s-au pregatit in detaliu pt noaptea dintre ani. Pai…la ei in hiper/supermarketuri se gasesc artificii, pocnitori si tot ce vreti sa bubuie in diferite nuante, marimi, cantitati. Ce sa mai, de vis, NOT :))…Stiu cum sa tina femeile in varsta la tensiuni arteriale ridicate. Asta pentru ca bubuie orasul de cu 3, 4 zile inainte de Revelion, iar pe 31 noaptea ce sa mai zic, parca eram intr-un camp de lupta, unde trebuia la fiecare secunda sa iti pazesti capul si picioarele :)))).

Pe 1 ianuarie, marea curatenie a lor era de fapt marea murdarie, ca doar toate cutiile si sticlele de sampanie nu isi fac picioare peste noapte ca sa se curete singure, nu?

Eii, dar na, sunt interesanti ca oameni, macar asa sa ii mai scot :)))

Mai jos o sa va las o arhiva cu cateva poze si astept sa imi spuneti daca vreti si un miniclip pe youtube cu calatoria noastra de revelion, asta pentru ca am si ramas in urma cu ele :)).

Va pup!!

P.S.: ca tot vine perioada de indragosteala, inimioare and stuff, e o idee buna sa va plimbaciti pe acolo ca doi romantici incurabili. Cred ca e o atmosfera frumoasa acum in oras! So, book it now!!

See you all in the next trip 😙 !!!


28 de gânduri despre “Tips for travelling in Berlin ❤ || 5 days trip

  1. Frumos articol, imi place mult sa calatoresc, Berlinul e si pe lista noastra de destinatii, insa noi alegem mereu perioade mai calde pentru calatorii, nu cele toride de vara, dar nici iarna.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Frumos si informativ articolul tau. Mi-a placut la Berlin e un oras deosebit si foarte multicultural, artistic. Insa arhitectura m-a cam dezamagit poate fiindca am mers imediat dupa Praga.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu